28.11.12

Fucking kliché

Alle teenagere har hørt det mindst en million milliard gange. Alle voksne siger det: "Det er bare hormoner." "Du er bare lidt stresset." "Jeres hjerner kører rundt." "Du er ved at blive voksen."
Ja tak, siger jeg. Jeg tror den efterhånden er feset ind, men altså, lad os da lige høre det en gang til. "Jeres hjerner er lukkede for ombygning," siger de, og griner fjoget. Eller måske er de meget seriøse og fortæller os om "Hvor hårdt det er at være teenager" og "At de kan huske det, fra da de var unge."
Helt seriøst. Jeg er så mega træt af prædikener om øget søvnbehov, at vores hjerner udvikler sig, og at den eneste grund til at vi er sure, er vores humørsvingninger.
Det kan selvfølgelig også være at alle de voksne bare har ret, og at vi bare er sådan rigtig teeagesure, men helt ærligt. Jeg er da vel forhåbentlig ikke den eneste der har prøvet at være sur på sin mor, hvor hun så bare griner og sige: "Hihi. Du er da en rigtig pubertetsunge."
Bvadr. De degraderer vores følelser, og blamer vores hormoner. Lad nu være! Vi er trætte af at høre om det. Eller. Det er jeg i hvert fald.


Mega irrelevant, men jeg har selv taget det.

- Marie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar