29.11.12

The Social Network

"Ej, nu skal du høre noget vildt skat, jeg har fået 200 likes på mit profilbillede!"
"Ej seriøst? OMG, jeg har kun 168! Du er bare så populær!"
Vi kender dem vist allesammen, de piger, som får 100+ likes på deres profilbillede på Facebook, Instagram eller andet. De mennesker som er de populære. 
Dem som alle ved hvem er.
Dem som alle gerne vil være venner med, så de selv kan få likes på deres profilbilleder. For hvem vil ikke det? Er det ikke fedt at få at vide at man er smuk og dejlig? At blive bekræftet i at man er den bedste, og den som flest ser op til?
Jo. Selvfølgelig er det det. Men kommer det ikke lidt langt ud, når det er noget som piger rent faktisk kan finde på at føre en samtale om det? Jo. Vores liv skal ikke handle om likes, eller at måle sig med hinanden. 
Ikke at jeg er berettiget til at blande mig, men det irriterer mig grænseløst at nogle er mere "Værd" end andre, fordi at de har flere likes og er populære. 
Alle er lige meget værd, og det skal man fandme huske, for man kan godt komme i tvivl, når man, som mig,  ikke har vulgært mange af de så omtalte likes. Det var ikke en problematik vores forældre stod overfor, men det er en problematik vi står overfor. 


- Marie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar